Office Depot-ouder verwerpt biedingen |PYMNTS.com

2022-06-24 20:38:08 By : Mr. Vincent Lee

Een meerjarig proces dat Staples, Office Depot en OfficeMax onder één dak zou hebben gebracht, werd dinsdag (21 juni) officieel afgewezen, omdat het bestuur van ODP Corp. aankondigde dat de verkoop of afsplitsing van zijn consumentenactiviteiten niet zou doorgaan."Gezien de huidige markt- en macro-economische omstandigheden, evenals de voordelen van het behouden van synergieën op het gebied van inkoop en toeleveringsketen, heeft de Raad van Bestuur besloten dat dit niet het juiste moment is om de onderneming verder op te splitsen in twee onafhankelijke, beursgenoteerde bedrijven", aldus Joseph Vassalluzzo. , voorzitter van de Raad van Bestuur van The ODP Corporation in een persbericht, dat Office Depot, OfficeMax en een half dozijn andere merken bezit.Onder verwijzing naar de voordelen van schaalvergroting en collectief opereren onder de holdingstructuur, zei CEO Gerry Smith: "Office Depot, ODP Business Solutions, Veyer en Varis zijn op dit moment beter samen als een waardecreërende onderneming."De aankondiging volgt op een beoordeling van zowel "openbare als particuliere niet-bindende voorstellen" die ODP heeft ontvangen voor zijn paar consumentenmerken, waaronder ongeveer 1.000 winkellocaties.Hoewel niet genoemd in de publicatie van vandaag, was het in New York gevestigde private equity-bedrijf Sycamore Partners, dat gespecialiseerd is in retail-turn-arounds en in 2017 voor $ 6,9 miljard aan kantoorbenodigdhedenrivaal Staples verwierf, op zoek naar bepaalde ODP-activa sinds januari 2021, een deal De raad van bestuur van ODP had aanvankelijk verworpen ten gunste van een plan dat de drie retailmerken zou hebben gecombineerd.In een e-mail aan PYMNTS zei een woordvoerder van Sycamore Partners dat het bedrijf geen commentaar had op de ODP-aankondiging of de veranderende marktdynamiek voor de detailhandel in kantoorbenodigdheden.Booming Thuiswerk ShiftDe beslissing van ODP komt ongetwijfeld op een uniek moment voor het retailsegment voor kantoorbenodigdheden, dat wordt geconfronteerd met dezelfde inflatie en logistieke uitdagingen in verband met de supply chain als de hele sector, maar die tegelijkertijd ook een ongekende verschuiving doormaakt naar thuiswerken en niet op kantoor.Met het aantal externe werknemers dat tijdens de pandemie gestaag toeneemt en een overgang ondergaat van een tijdelijke of noodoplossing naar een permanente manier van leven voor miljoenen werknemers over de hele wereld, is de inkoop van kantoorbenodigdheden mee veranderd.Terwijl de inkoop van de goederen en benodigdheden die nodig zijn om thuiskantoren te bouwen en in voorraad te houden, blijft groeien, volgt een verschuiving van de grote, enkele bestellingen van centraal gebaseerde kopers naar meerdere, kleine detailhandels- en online aankopen.Als gevolg hiervan heeft PYMNTS-onderzoek en -rapportage een dramatische toename van de vraag naar uitgavenbeheer- en softwaresystemen laten zien die de decentralisatie van het goedkeuren en vergoeden van dit groeiende leger van externe werknemers vereenvoudigen.Door een robuuste retail- en B2B-verkoopoperatie intact te houden en te profiteren van de schaalvoordelen die beschikbaar zijn voor het gecombineerde bedrijf, heeft ODP een beslissing genomen die overeenkomt met die van andere retailers, waaronder warenhuisleider Macy's, die zijn eigen beslissing aankondigde in februari om vast te houden aan de huidige omnichannel-aanpak."Na de voltooiing van die beoordeling heeft de raad van bestuur van [ODP] unaniem besloten dat het in het belang van het bedrijf en zijn aandeelhouders is om de consumentenactiviteiten op dit moment niet af te stoten", concludeerde de laatste verklaring.Tegelijkertijd zei de 35-jarige retailer dat het ook had besloten om een ​​eerder aangekondigde mogelijke scheiding niet te hervatten en in plaats daarvan "al zijn bedrijven onder gemeenschappelijk eigendom te houden".NIEUWE PYMNTS-GEGEVENS: HET OP MAAT GEMAAKTE WINKELERVARINGSTUDIE – MEI 2022Over: PYMNTS' onderzoek onder 2.094 consumenten voor het rapport The Tailored Shopping Experience, een samenwerking met Elastic Path, laat zien waar handelaren het goed doen en waar ze hun spel moeten verbeteren om een ​​op maat gemaakte winkelervaring te bieden.Digitaal bankieren is vooral populair onder leden van jongere generaties, zoals millennials en Generatie Z, van wie velen nog nooit hebben gebank...De prijzen van cryptovaluta zijn nu al meer dan een half jaar aan het instorten, dus het lijkt contra-intuïtief om te zeggen dat beleggen in cryptovaluta...TikTok-eigenaar ByteDance genereerde van 21 juni 2021 tot maandag (20 juni) $ 1 miljard aan uitgaven voor mobiele gamespelers, een stijging van 16% op jaarbasis.U bent met succes lid geworden van onze abonneelijst.© 2022 What's Next Media en Analytics™